Bij mijn start, eind 2014, trok de economie weer langzaam aan en was het duidelijk dat er bij Arte achterstallig onderhoud was aan het machinepark. De machines waren versleten en om klaar te zijn voor de groeiende omzet moest er gericht onderhoud gepleegd gaan worden en uitgekeken gaan worden naar nieuwe machine aanvullingen. Ondanks dat het machinepark sterk verouderd was moest de groei gerealiseerd gaan worden voordat geïnvesteerd kon worden in nieuwe machines. Een aantal acties werden uitgezet. Met de TD werd gekeken wat de grootste risico’s waren en wat voor pleisters er nog te plakken waren. Ook werden noodplannen bedacht mocht een machine uit vallen. Daarna werd met de medewerkers gekeken om door verschoven te werken, optimaal gebruik gemaakt kon worden van de aanwezige machines capaciteit om zo de groei aan te kunnen. Met het nieuwe beeld voor ogen was het duidelijk welke machines er nodig waren. Machineleveranciers werden bezocht en er werden lokaal testen uitgevoerd met eigen materiaalsoorten. De uiteindelijke geselecteerde leveranciers werd uiteindelijk gevraagd hoe hun systemen zouden worden geïntegreerd binnen de Arte automatisering. Met interne en externe IT-ers is uiteindelijk gewerkt aan de oplossingen.
Het resultaat was een gedegen plan met planning waardoor de machines zonder noemenswaardige problemen geïntegreerd werden in het bestaande machinepark. Door creativiteit en flexibiliteit van de medewerkers heeft Arte nu weer de machines die nodig zijn om de klantvraag op een goede manier in te vullen.