Voordat ik bij Faes aan de slag ging, had ik al signalen opgevangen dat er binnen het bedrijf het eea niet lekker liep. Door de groei was het niet meer mogelijk om bij de koffieautomaat (informeel) de dag door te nemen en dan met zijn allen op dezelfde lijn te zitten. Mijn taak was het om structuur aan te brengen. Dat heb ik onder andere gedaan door in het ERP pakket de planningsmodule in te richten. Daardoor werd er niet meer met oneindige capaciteit gepland en konden klanten beter geïnformeerd worden over de voortgang en levermomenten. Ook de afstemming tussen de verkoop afdeling en het bedrijfsbureau verliep stroef. Doordat de afdelingen gegroeid waren, was het voor de nieuwelingen niet meer duidelijk wat ze van elkaar konden verwachten en nodig hadden aan informatie. Door een overdrachtsformulier te maken werd duidelijk welke informatie al bekend was en wat er nog nodig was om een offerte aan te kunnen bieden en een order uit te werken.
Allemaal “relatief” kleine acties die door de vaste club niet gezien werden omdat het vanuit het verleden zo vanzelfsprekend was. Het eindresultaat was dat we meer offertes gegund werden en dat orders completer en beter op tijd uitgeleverd werden.